Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Les adjectifs possessifs ( p.52 )

Mon, ton, son...




adposs


Καθημερινά, μιλάμε για “πράγματα” που ανήκουν σε μας αλλά και σε άλλους:
τα σπίτια τους, το αυτοκίνητό του, την δουλειά σας, τα χρήματά σου, τα παιδιά μας, το σκύλο της, το πρόβλημά μου, κ.ο.κ.
Με τα: μου, σου, του/της, μας, σας, τους, δηλώνουμε όλα όσα είναι δικά μας, υλικά αγαθά και όχι μόνο.
Συχνά δε, χρησιμοποιούμε τους όρους κτήτορες possesseurs και κτήματα objets. Με τους  “κτήτορες” εννοούμε τους ιδιοκτήτες και με τα “κτήματα” ό,τι τους ανήκει.
Για να εκφράσουμε την ιδιοκτησία στα γαλλικά, ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι τα κτητικά επίθετα adjectifs possessifs:



                                          
Attention, ma, ta et sa deviennent mon, ton et son devant un « h » muet ou une voyelle.
Exemples :
Mon amie vient du Portugal.
Ton amie Sophie est actrice.
Son arrière grand-mère s’appelle Frida.




Ας δούμε μερικά παραδείγματα:
·         Mes stylos sont sur mon bureau. Τα στυλό μου είναι πάνω στο γραφείο μου.
·         Où est ta mère? Πού είναι η μητέρα σου;
·         Quel est ton âge? Ποιά είναι η ηλικία σου;
·         Nicolas a son anniversaire, demain. Ο Νικόλας έχει τα γενέθλιά του, αύριο.
·         Paul aime beaucoup ses enfants. Ο Παύλος αγαπά πολύ τα παιδιά του.
·         Les bébés ont leurs jouets dans leur chambreΤα μωρά έχουν τα παιχνίδια τους στο δωμάτιό τους.
·         Notre maison est grande et moderneΤο σπίτι μας είναι μεγάλο και μοντέρνο.
·         Où sont vos livres et vos cahiers? Πού είναι τα βιβλία σας και τα τετράδιά σας;
·         Cet été, nous allons visiter nos amis qui habitent à Paris. Αυτό το καλοκαίρι, θα επισκευθούμε τους φίλους μας που κατοικούν στο Παρίσι.
·         Attention!
α) Το κτητικό επίθετο συμφωνεί σε γένος με το κτήμα που συνοδεύει και όχι με τον ιδιοκτήτη του. Για παράδειγμα:
·         Nicolas a un stylo et une gomme ► son stylo et sa gomme
·         Marie a un chien et un chat ► son chien et son chat
·         La mère a un fils et une fille ► son fils et sa fille
β) Για τα θηλυκά ουσιαστικά που αρχίζουν από φωνήεν ή h muet/άφωνο θα χρησιμοποιήσουμε τα αρσενικά κτητικά επίθετα (mon, ton, son) για λόγους ευφωνίας:
·         J’ai une amie. Elle s’appelle Louise. ► Mon amie s’appelle Louise.
·         Il a une très bonne idée. ► Son idée est très bonne.
·         Il va à une école catholique. ► Son école est catholique.

·         Lara Croft est une héroine de jeux vidéos. ► Lara Croft est mon héroine préférée.
http://brixfax.co/mf/grammaire/les-adjectifs/les-adjectifs-possessifs/






Grammaire / Les possessifs (mon, ma, mes, etc.)



Le possessif est toujours placé devant le nom. 

Mon papa s'appelle Georges. 

Il s’accorde avec le nom qui suit. Il est masculin, féminin, singulier ou pluriel.

Voici mon frère, ma sœur, mes parents et mes 2 grands-mères. 

Il change de forme selon la personne du possesseur.

- Salut Luc ! C’est ton chien ? - Oui, c’est mon chien.

Monsieur, montrez-moi votre passeport ! 

Au singulier

Possesseur
Masculin (= le)
Féminin (= la)
Je (à moi)
Mon ami.
Ma grand-mère.
Tu (à toi)
Ton père.
Ta mère.
Il/elle (à lui/à elle)
Son frère.
Sa sœur.
Nous (à nous)
Notre fils.
Notre fille.
Vous (à vous)
Votre cousin.
Votre cousine.
Ils/elles (à eux, à elles) 
Leur petit-fils. 
Leur petite-fille. 

Au pluriel

Possesseur
Masculin (= les)
Féminin (= les)
Je (à moi)
Mes amis.
Mes amies.
Tu (à toi)
Tes parents.
Tes grands-mères.
Il/elle (à lui/à elle)
Ses frères.
Ses sœurs.
Nous (à nous)
Nos enfants.
Nos filles.
Vous (à vous)
Vos cousins.
Vos cousines.
Ils/elles (à eux, à elles)
Leurs petits-enfants.
Leurs petites-filles.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου